Landeveisgruppa

Kolbotn Sykkelklubb

Vår målsetning er at alle som er glade i landeveissykling skal finne en passende gruppe og noen og sykle sammen med i Kolbotn Sykkelklubb.

Aktiviteter blir organisert til faste tidspunkter der alle møter på samme sted og finner sine grupper. Veteranene samles også etter nærmere avtale.

Trening, arrangementer og aktiviteter blir organisert gjennom Idretten Online appen. Gruppene har egne kanaler som er åpne for alle.

GruppeAmbisjonTreningsmål
KSK Gravel
Opplevelser utenfor allfarvei i nærområdet og på ekspedisjoner. Lurt å ha grussykkel og kanskje litt turutstyr.
Beherske utstyr og de utfordringer veivalgene gir.  Bygge utholdenhet og erfaring for lange turer.
KSK 35
Her møtes de som vil lære og utvikle seg. Plass til nybegynnere på landeveien og de mer erfarne som ikke vil jage farten opp. Blir lagt opp til ritt med  gruppestart og mulighet for lagkjøring. Alle er med.Ta vare på de nye og nysgjerrige. Bli gode på å sykle tett og på lag. Bygge kapasitet og fart ut fra egne forutsetninger. Mestre sykkel og utstyr.
Gruppen setter egne ambisjoner.
KSK 40Her er det treningsfellesskap med blodsmak som gjelder. Klubbens farger skal vise på fellesstarter og i lagritt. Alle er velkommen men det ventes ikke. Øke kapasitet og fart i forhold til egne ambisjoner i fellesstarter. Trene for avtalte ritt som lag eller gruppe. God stemning og intense økter.

Som klubb legger vi opp til noen ritt som vi legger spesielt til rette for at våre medlemmer kan stille i. For sesongen 2024 er ikke klubbens fokusritt bestemt ennå, men typisk:

• Enebakk rundt
  • Randsfjorden Rundt
  • Styrkeprøven Lillehammer - Oslo
  • Jotunheimen Rundt

Det er også mange som kommer til å satse på Master ritt både i nærområdet og litt lenger unna.

Klubben stiller med treningsledere og hjelpetrenere på alle organisert treninger.

Treningstidene er faste og oppmøtestedet er utenfor Jernia i sentrumsbygget på Kolbotn. Alle aktiviteter koordineres gjennom Spond appen.

En typisk treningsuker ser ut som dette:

DagVår 1/3- 30/4Sommer 1/5-15/8Høst 16/8-15/9Vinter 16/9-28/2
Tirsdag (Bakkeintervall med alle i samme bakke)1800 ¨~20001900~2100 1800~20001730~1930
Torsdag (Tempointervall i jevne grupper) 1800~2000
1900~2100
1800~2000
1730~1930
Søndag (Rolig langtur med felles kaffestopp)1000~1400
0900~1400
1000~1400

Gjennom utesesongen blir det arrangert dagsturer og overnattingsturer for de forskjellige gruppene av klubben og ivrige medlemmer.

Velkommen til landeveissykling med Kolbotn Sykkelklubb